tisdag, december 11, 2012

Titta det snöar och snöar och...

Den 1 december kom snön. Sedan har det bara fortsatt komma vita flingor. Det är vackert då det blir vitt i träden och lyser upp lite. Synd bara att det ska blåsa så hemskt.



Jag har julpyntat så där lagom som jag gillar. Mycket levande ljus och granslingor. Inga tomtar. Pelle har satt upp ljus i trädet i trädgården. Det lyser så fint på kvällen.


Svårt att fånga det fina skenet från granslingan med kameran..



Lussebullar är bakade och snart uppätna. Nästa vecka är det dags att försöka göra lite julgodis.

Jag har köpt en julklapp i förskott till mig själv. En kapselmaskin från Dolce Gusto. Den gör jättegott kaffe och jag som älskar latte och chai :)gör den på mindre än en minut. Lite vardagslyx kan jag väl vara värd?

Barnen har fått prova att göra varm choklad. Lite onödigt kan man tycka.. Men det struntar jag i ;)

Längtar efter att få känna mig glad. Men den dagen kanske kommer igen..jag måste bara ha tålamod och jobba med mig själv. Livet är en kamp och för vissa av oss har det lagts mer på våra axlar än vi kan bära.
Jag är tacksam för min familj och de riktiga vänner jag nu vet att jag har. Allt annat kvittar just nu.

Mycket kärlek till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad