lördag, september 19, 2009

Högsommarvärme




Värmen håller i sig i Skåne! Hela veckan har vi haft riktigt varmt och skönt, dryga 20 grader. Mycket fika ute och arbete i trädgården. Har plockat en massa björnbär som det har blivit sylt av. Finns det något godare än hemkokt sylt? Känns bra att bjuda på det som inte är fullt av konstiga konserveringsämnen..

Idag var det premiäravsmakning av hallon-björnbärsylten. Min vän Angelica var här med sina barn och åt kladdkaka med grädde och sylt.

Jag har sytt gardinlängder till köket av gamla vackra lakan med monogram. Jag lyckades hitta identiska lakan och sydde hankar av spetsband på. Det blev fint tycker jag.

Jag har även blivit av med några kilo hår :) Klippte mig igår och det var underbart med en fräsch höstfrilla :) Det blev lugg denna gången och ca 30 cm kortare. Skönt!!

Önskar er en fortsatt trevlig helg med mycket sol i sinnet.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad