onsdag, september 23, 2009

Loppisfyndad lampa




Nu har jag gjort om stålampan jag fyndade på auktion för 2 veckor sedan. Den var ursprungligen i guld med hiskeliga orange skärmar i papp...ryser...:)

Jag såg i antikhandboken att den var värd ca 400 kr men det är ju givetvis om man inte gör om den och att den har originalskärmar osv...

Jag målade min vit (så klart) och sydde nya lampskärmar i lantligt rutigt. Kändes kul med lite färg bland allt det vita. Jag är nöjd med mitt fynd. Lampan ropade jag in för futtiga 20 kronor. Dessutom är den praktisk med riktbara lampor. Nu skrattar inte barnen åt den längre!

Leopold har varit lite krasslig i några dagar. Inte velat äta.Bara sjukdomar hela tiden..trist! Det blev väldigt tyst här vid halv 6 -tiden. Skumt tyckte jag och gick in i vårt sovrum. Där låg prins och hade somnat. Lille gubben! Storebror bar in honom i sin egen säng. Inte lätt att vara liten och sjuk.

Krama varandra!

5 kommentarer:

  1. Jättefin lampa!
    Tänk vad det går att göra av en liten penning...och så fin den blev!
    Det är dessutom mycket roligare än att gå och dyrbetala för något!

    Så söt Leopold är där han sover...men visst är det jobbigt med alla dessa sjukdomar...

    Jag som trodde det värsta var över med min Alva...nu ska det göras fler undersökningar
    hos en logoped och barnpsykolog...jag befarar att det är Autism...men, jag är ju ingen doktor, som min man säger när jag spekulerar...

    Vi får vänta och se...

    Hoppas Leopold kryar på sig!
    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vad lampan blev snygg! En liknande har jag själv varit ute efter men loppisfynden finns ju inte alltid där man själv vill och till ett överkomligt pris :)

    Hoppas ni kryar på er!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  3. Tack för din personliga kommentar om din son...jag hade missat den ...läste den först nu...

    Nu har vi en massa möten med psykolog och
    logoped till veckan...längtar och bävar lika mycket efter svar...

    Hör av mig när jag vet mer,

    Kram och sköt om er,
    Anette

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev! Jag vet precis hur det kan vara när man kommer hem med något som kan vara lite fult först men som med lite fix o färg blir så bra...Det är ju bara så kul att fynda :-)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilken inressant blogg, återkommer gärna hit!
    Snygg lampa förresten...

    Mvh Git

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad