fredag, maj 01, 2009

Sol sol underbara sol


Idag har jag varit ute i trädgården hela dagen. Jag blev så innerligt trött på våra rabatter fulla av ogräs. En av de stora rabatterna är ordentligt rensad. Jag grävde upp allt utom laveldel och rosorna. Vår lilla hallonbuske fick också vara kvar :)

Nu är det lättare att se de vackra rosorna, tidigare fanns det en massa olika sorter, 2 av en, 3 av en. Inte kul.. Tanken är att jag ska lägga en markduk och sten på det. Pelle blev inte lika exalterad då han kom hem.. :( Han tyckte det var fint med blommorna. Men å andra sidan grävde han upp blommor och lämnade kvar ogräset då han rensade. *S*
"Det beror väl på vad man tycker är ogräs.." *L* Han e för go!

En stor rabatt består av en gigantisk marktäckare med blommor som jag inte kan namnet på...men fina är de. Lyser upp med sina blå blommor. Lättskött och bra;)

Vi har grillat stek i kväll. Det var gott. Mysigt nu när man kan äta ute.

Tittade på Humorgalan, men skrattet liksom fastnade i halsen efter inslagen med de sjuka och föräldralösa barnen. Nu är vi världsföräldrar. Det känns bra att göra det lilla man kan.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad