tisdag, maj 05, 2009

Allergikerna jublar..


..men annars är regnet inte särskilt kul om än nödvändigt..
Louise har feber och är hemma från skolan idag. Är det inte den ena så är det den andra..Hon ligger i soffan och tittar på Leopold som har dansuppvisning :)

För min del är det ingen bra dag. Känner mig orolig i kroppen. Känner av ångesten lite.. Jag har ju börjat jobba 25% för drygt en vecka sedan och det är mycket nytt att ta in nu. Jag har lite svårt att begränsa mig också. Lyssna på kroppens signaler, även om jag har tränat upp det så att jag inte ska hamna där jag var för ett år sen igen:(
Det är så lätt att skynda på då man känner att man klarar vissa moment. Men det är också viktigt att stanna upp och känna efter.

Igår bakade jag en mandeläppelkaka efter recept i Drömhem och trädgård nr 5 2009. Den blev mycket god och uppskattad av Pelle :) Prova gärna att göra den. Jag serverade den varm med en klick vaniljglass. Men jag föredrar nog den kall tillsammans en kopp kaffe. Då smakar den mer tycker jag.

Många kramar till er

2 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt också att det är ganska skönt med en regndag. Bara solen kommer tillbaka snart.

    Uch ångest är så jobbigt. Jag funderar starkt på att börja ta medecin nu men det känns som ett stort steg det också. Samtidigt kan man ju inte bara sitta inlåst i lägenheten och låta livet rinna iväg...

    Hoppas att du mår bättre snart. STOR KRAM! /Veronica

    SvaraRadera
  2. Ja ha du det är inte alltid så lätt att lyssna på kroppens signaler.Fast man vet så väl att man behöver det.Men jag tycker ju att ofta är det alldeles för mycket måsten och ska tyvärr.Ha en mysig dag och var rädd om dig.Kramiz ~~~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad