lördag, maj 16, 2009

Lite nya alster







Jag har varit dålig på att visa mina senaste projekt. Har varit av med batteriladdaren till kameran igen...*L*

Men här kommer lite av det jag pysslar med just nu.

En pläd i mormorsrutor ska det bli. I härliga pastellfärger som gör mig glad!


Den nya sjalen i ekologisk bomull är klar. Jag virkade 6 rosor med dubbla blomblad och sydde på. Jag är för en gång skull nöjd med något..Den blev jättefin! Kommer att läggas ut till försäljning på alsterbloggen för 200 kr. Det ligger många timmars jobb bakom denna sjal.

En varmt röd sjal i chenillegarn. Denna sjal är stor och härlig att svepa om sig på kvällen ute. Svårt att fånga färgen på bild. Den blev lite för ljus..*suck* Läggs ut på alsterbloggen för 150 kr.

Ett par grytlappar i batikfärgat bomullsgarn i underbar kvalitet. Garnet köpte jag på sjukhusets arbetsterapi och är unikt. Jag virkade en blomma och dekorerade den ena med. Dessa ska jag ha själv i mitt sommarkök. :)

En halsduk/sjal i vitt bomull/akryl garn med virkad spets på kortsidorna började jag på i morse efter att ha sett en underbar sådan hos Noa Noa för 350 kr(!) Jisses så dyrt! Roligt att göra en egen tycker jag. :) Denna kommer också att läggas ut till försäljning för 100 kr.

Glömde jag något nu? Nej, jag tror det var allt. :)
Nu ska jag och Pelle åka med Leopold till Hembygdsparken och hälsa på djuren, köpa glass och leka.

Kram och Tingeling på er!

2 kommentarer:

  1. Dina alster är verkligen oförskämt billiga... du borde höja priset lite för detta fina hantverk.

    Har du sett mina meddelanden i andra bloggen? Jag har svårt att kommentera hos dig för att den där charity-reklamen länkar mig dit istället när jag trycker på "skicka kommentar".

    Hoppas du mår bra. Kram/veronica

    SvaraRadera
  2. Såg just att du hade svarat på det andra inlägget (på den andra bloggen) Vill absolut inte stressa dig eller att du ska känna dig pressad att svara. Vill bara att du ska se kommentarerna jag skriver så att du vet hur mycket jag uppskattar din fina blogg :-)

    Kram igen/V

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad