lördag, april 04, 2009

Sommarvärme i Skåne


Lika varmt idag som igår. Som mest var det 36.5 grader i solen i trädgården. Jag och Loppe har varit ute i några timmar men nu börjar jag känna av solen.. Bäst att ta det lugnt i början, man är ju så blek nu på våren.

Jag och syrran ska börja planera för döttrarnas gemensamma konfirmation den 25:e.
Tänk att de har blivit så stora de små tjejerna..kan inte fatta det riktigt!
En påminnelse om att man börjar bli äldre själv..

Det kliar i kroppen efter en loppisrunda men har lovat Pelle att ta det lugnt med inköpen. (Denna gången menar han allvar!) Jag får snällt vänta till sommaren då de riktigt billiga loppisarna drar igång! Lääängtar!

Imorgon ska vi äntligen ha kalas för Max. Det har blivit uppskjutet 2 ggr redan pga sjukdomar och annat. Så jag ska baka en ny tårta också.

Pelle är iväg med sin kör i helgen och har skoj. Jag är ganska uttråkad. Man kommer liksom ingenstans utan körkort. Tur på vädret i alla fall!

Soliga kramar Helene

6 kommentarer:

  1. Oj så skönt ni har det i trädgården, idag har det varit varmt här i stockholm också, vet inte hur varmt..tror näsan blev lite röd... I påsk ska vi ner till skåne, så jag hoppas på fint väder! MVH Linda

    SvaraRadera
  2. En liten hälsning efter att jag halkade in på din blogg! Så fint du stickar!
    Som boende i norr blir man lite avis på er värme just nu....
    O så fint ni har det! Har tittat runt lite o måste bara säga att det blev sååå fint när kökspanelen blev grå!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Vad?! Har ni det så varmt där? Otroligt! Här är det ca 5 grader med lite tur idag.. Eller mycket tur kanske. Molnigt och grått och tråkigt. Suck.

    Har snö kvar här också.. =(

    Men vi hinner väl vi också =)

    Kram Jojo

    SvaraRadera
  4. Titta in hos mig jag har utlottning med fin fina priser från min webbutik!
    Kram Annica på Home No.1

    SvaraRadera
  5. Hej goding!
    Jag vill bara att du vet..att jag är så tacksam för dina varma hälsningar! Och tack så hjärtligt för din röst...*GLAD*
    Jag är sååå dålig på att kommentera...men jag kikar in hit regelbundet och njuter!
    Då vet du det också..;)

    Största kramen till dig och GLAD PÅSK...

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag vill ha en sjal men jag har köpstopp just nu:(
    det är ju lite tungt med att vara egen företagare ibland.
    Härligt ni verkar ha, här är det fortfarande minus grader:(
    Ha en underbar påsk min vän
    Kram Sari

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad