fredag, april 03, 2009

Angående sjalbeställningar



Jag har fått in 3 beställningar på sjalar och stickar för glatta livet. Roligt!! Många har mejlat och frågat om andra färger. Det ljusrosa var slut i "fluffgarnet" och kunde inte beställas hem då de slutat tillverka det..Dumt på ett så ljuvligt garn!

Ni som är intresserade kan välja mellan bomullsgarn med lite akryl i eller "fluffgarn" i 100% polyester.

I fluffgarnet har jag det ljusblå ni kan se i föregående inlägg samt ett varmrött som jag förtvivlat försökt ta kort på, men det blir orange på bilden...:( Garnet är inte tomterött utan mer ät det cerisa hållet..Svårt att förklara :( Nagellacksfärg kallar Louise det..??Mycket snyggt i alla fall.

Jag har en beställning på sjal i denna färg så ni kan se den då jag stickat lite på den. Börjar ikväll är det planerat.

I bomull/akryl garnet har jag kritvitt samt karamellrosa som ni kan se på bilden. Den sjalen är dekorerad med en liten diskret ros.

Solen skiner idag igen. Tyvärr har Leopold feber idag så vi tar det lite lugnt, kanske går ut i trädgården då det blir lite varmare framåt middag. Igår hade vi 29 grader i solen, då satt jag i en timme och solade mitt bleka nylle. Skönt!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vilka fina sjalar.Du e duktig du.Hoppas din son kryar på sig snart ,det e inte kul med sjuka barn.Ha en mysig helg kramizzar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad