lördag, april 25, 2009

Konfirmation och allergisk chock


Igår konfirmerades min älsklingsgumma och hennes kusin i den underbara vårsolen. Jag grät i kyrkan, det var så vackert. Jag dolde det väl för dotterns skull. Louise läste en liten text om den bruna stenen i frälsarkransen och som minne fick alla konfirmanderna ett vackert armband med alla stenarna. Det ska påminna dem att stanna upp ibland och bara känna in. Nyttigt för alla och särskilt för ungdomar..

Vi åt smörgåstårta och hade det trevligt i trädgården. Sen blev det äppelpaj med vaniljsås.

Tyvärr fick jag en kraftig allergisk reaktion-mindre roligt!! Det hade smugit sig in päron i fyllningen av smörgåstårtan och det i kombination med pollen och syrrans hund gjorde att halsen svullnade upp och sen hela ansiktet. Kl 20 somnade detta monster..
Idag får jag hålla mig inne.. Tänkte försöka sy något fint. Leopold har gömt (?!) min virknål.. Så några rutor kan det inte bli.. :)

Jag har knåpat ihop en sidoblogg där jag tänker lägga ut mina alster till försäljning. Titta gärna in där :) Jag har dock inte hunnit lägga ut något ännu. Men i dagarna ska det komma lite alster.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter. Jag älskar frälsarkransen. När jag var yngre tykte jag bara det var krågligt, flummigt och värdelöst men nu tycker jag att det är så skönt att bara så hålla i pärlorna utan att själv behöva prestera några ord för vad jag känner eller tänker, alla tankar finns ju redan i pärlorna. Det är perfekt för en stress-skadad person med prestationsångest som mig :-)

    Hoppas allergin är bättre idag din stackare. Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Det verkar som ni hade det riktigt mysigt.va kul.Synd bara att du blev dålig det är ju mindre skoj.Ha nu en bra dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Men din stackare ,hoppas du känner dig bättre !! Jag har oxå ett monster här hemma , han ser ut som om han gått värsta krogrundan när han vaknar på morgonen , fast han bara är elva !! Inte kul :-(
    Va fint med konfirmationen , vi ska ha en i helgen oxå . Gillar den där ide´n med skepparkransen , sonen här fick göra sin själv .
    Ha en fin vecka nu !
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Tack för berömmet=)
    Nu ska jag kolla din sidoblogg!
    Kram Annica.

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad