söndag, april 19, 2009

En tur till Helsingör


Igår väckte Pelle mig med ett smajl; "Du, jag tänkte vi skulle göra något kul idag! Vill ni åka till Danmark och gå och mysa?"

Det blev fart på oss allihop utom Louise som var för trött (typiskt tonåringar*L*).
Vi tog tåget in och hade en underbar dag med glass, röda pölser och givetvis kall öl på Axels torg. Skönt att bo så nära att det bara tar en timme att ta sig till vårt kära grannland.

Bättre kan det inte bli!

De hade en ljuvlig loppisbutik i en liten gränd som jag aldrig upptäckt förut. Men Gud vad dyrt allt var!!! Så det blev inga inköp..

Idag lyser solen med sin frånvaro...:( 8 grader ute. Brrrrrr.... Allergin är dessutom hemsk idag så vi ska vara inne och ta det lugnt. Kanske baka en bärpaj på sin höjd..

Kram

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt att bo så nära.Vilken mysig dag .Ni verkar som ni hade det kanon.Ha nu en mysig söndag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med en utflykt. Hoppas du får en fin dag trots allergi och moln. Här börjar solen faktiskt komma fram.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  3. Gud vilken fin blogg du har!

    Och tack så mycket för ditt stöd. Massor av kramar från Jecka (i kupén).

    SvaraRadera
  4. Hej! MEN så trevligt att få åka så där bara! Ölen ser smaskig ut i solen. hihih. Hoppas ni haft en underbar helg. Kram christa

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad