tisdag, april 21, 2009

Dålig självkänsla



Så länge jag kan minnas har jag haft dålig självkänsla. Jag vet inte vad det beror på, men jag var mobbad under hela min yngre skoltid och kände aldrig att jag dög.
I äldre dagar har det utvecklats till en utmattningsdepression som jag nu försöker bemästra. Har läst en hel del inlägg idag från andra som också mår dåligt. Jag vill bara säga till er andra som inte känner att ni räcker till, är duktiga nog.. NI DUGER! Ni är bra som ni är! Alla har vi något unikt som gör oss till just de vi är. Glöm inte det.

Härom dagen köpte jag denna vackra blomma som ger hemmet en färgklick bland allt det vita. Ibland behöver man pigga upp sig själv lite.

Nu ska jag åka buss till lasarettet och få min efterlängtade kortisonspruta. Sen kan jag få njuta av våren på riktigt! :)

Önskar er alla en fin dag.

3 kommentarer:

  1. Tack för fina ord. De gäller dig med, kom ihåg det!

    Hoppas du får en fin dag kram/ Veronica

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blomma vacker färg.Ja man får tänka så för att peppa sig själv.Att jag duger och jag är unik för jag är jag.Vad skönt att få cortison för din skull.Lycka till på sjukan.Hoppas du får en riktigt bra dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. hej, hittade dig via din rörande kommentar hos Hanna. Vi är många i samma situation, men det hjälper ju att prata om det och vara öppen med det, då försvinner skammen sakta men säkert!

    Och så är du nordvästskåning, tror jag minsann, precis som jag!

    Kramar/Lena

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad