lördag, mars 21, 2009

Nysydda sängkläder







Kalaset blev inställt idag... Leopold blev magsjuk kl 11 just då jag lade sista handen på tårtan och när jag skriver detta har vi bytt säkert 20 blöjor på honom. Stackars Leopold :(
Max blev jätte ledsen så klart.. Men sjukdomar styr man inte över.

Jag satte mig och sydde nya sängkläder till oss i ren affekt.. Var så uppstirrad redan.. Det blev 2 påslakan och ett örngott av gamla fina lakan, spetsar och monogram som jag samlat på mig. Det andra örngottet gör jag en annan dag. Energin tog liksom slut efter ett..

Helst hade jag velat ha likadana påslakan men "man tager vad man haver" :)..Så jag gjorde olika design på de också.

Nu ser man att säng gaveln är benvit...Men det får vara så. Jag gjorde den för inte så länge sen så den vill jag inte kassera. Passar ganska bra i alla fall.
Så i natt ska vi sova i sköna nya sängkläder :) Mysigt!!


Sängöverkastet (lapptäcket) sydde jag för ett år sen.

Nu måste jag nog byta på Leopold igen...suck..

Önskar en en trevlig kväll! Kram Helene

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din kommentar! Har inte haft tid att sitta här. :-(. Ja du fina saker fanns det och hur mycket som helst. MEN något får man ju alltid med sig även om man intalar sig själv att man inte SKA köpa något. Hoppas du haft en trevlig helg. Kram Christa

    SvaraRadera
  2. Som du håller på, får ju ångest bara av att se dina skapelser!!! Här hemma händer det inte mycket, Äggtenskapet (hoho) lunkar på och det känns som om beställningarna aldrig tar slut. Imorgon borde din vinst dyka upp och det är Herr Rhodin som valt ägget så jag vet inte vilket det är du vunnit. Spännande värre! Ha en underbar vecka och hoppas att ni slipper mer sjukdomar nu. Kram Terese

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad