måndag, februari 16, 2009

Trist ute idag..


I lördags var det så ljuvligt väder att jag riktigt kände livslustarna komma tillbaka. Igår och idag är det grått och trist igen..Och då blir det detsamma i mig. Att man är så beroende av ljuset och solen. Jag bråkade med symaskinen igår och fick ett smärre utbrott då tråden slet sig hela tiden...Till slut gav jag upp och blev ledsen. Då kom Pelle till undsättning och fixade det. Ha ha han som aldrig har sytt ett stygn i hela sitt liv lagade maskinen. Jag älskar dig gubben!!

Så idag ska jag försöka sy mina påslakan av gamla fina lakan jag fyndat på Tradera. De har vackra monogram och vitbroderier. Ett otroligt fint hantverk! Jag köpte 6 stycken men har sytt 2 hissgardiner av de andra.
Jag tycker att det blir så vackert med vita sängkläder, så fräscht!
Nu får jag hoppas att inte tråden sliter sig igen..grrr

Ska också pussa på min lille febrige son..jo, han är sjuk igen..

Kram på er

7 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att sonen är sjuk igen. Lycka till med syandet och hoppas att solen kommer fram snart (här har den faktiskt brytit sig igenom det tjocka grå ett litet tag).
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Åh, tack så mycket för dina fina ord!
    Jag känner verkligen igen mig i det där med ljuset. Jag är likadan.
    Lycka till med syinga!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Hoppas symaskinen slutade bråka med dig. Jag känner igen det där. Usch har bara lust att kasta den i golvet hihihi. Ja solen får gärna komma fram mera nu. Ha det bra kram Christa

    SvaraRadera
  4. Hej! Javisst man kan göra superbra fynd på tradera. HAHHA jag lyssnar inte heller på gubben min, han tycker likadant, sluta buda nu vi har ju så mycket men hahah ja ja det går ju bara inte. Synd att maskinen krånlgar man kan bli rätt sur på den ibland. haha Ha nu en bra dag Kram Christa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Lycka till med syandet och hoppas han kryar på sig fort!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att din lille gosse bli bra snart.

    Ja, det är fint med de där gamla lakanen.:-)
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Hej, tänkte bara kika in o säga hej, det var ett tag sen
    Nu ska jag läsa vidare
    Kram sari

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad