tisdag, februari 17, 2009

Deppigt värre...


Jag har varit jättedeppig både igår och idag.. Inte kul alls. Jag önskar jag bara kunde daska till mig själv så jag rycker upp mig! :( Min 80 år gamla svärmor fick åka ambulans 15 mil till Lycksele lasarett igår eftersom hon inte kunde andas. Jag blev så ledsen att jag bara satte mig och tjöt här.. Hon är som min egen mamma då min dog då jag var 12 år. Trots att hon bor 140 mil bort håller vi kontakt flera ggr i veckan och hon är så go och glad alltid. Väldigt ungdomlig för sin ålder. Jag ska be att hon får bli bra igen. Lilla gumman.

Då jag mår dåligt målar jag som bekant. Det har jag gjort igår med. Denna ggn var det en lampa som fick vitfärg på sig. Förut var den svart och trist tyckte jag. Jag skrev no 1 to m 5 på ljushållarna, Ex animo uppe på och kopplade dessutom ur elen. Vill bara ha levande ljus i den. Som vanligt är batteriet urladdat i kameran..suck.. men jag ska ladda den och lägga ut en bild på den ikväll. Jag blev ganska nöjd med den. Max skakade bara på huvudet;" Mamma!! Vad gör du??!" Ha ha..

Av barnen får man höra sanningen..hrm..år se vad ni tycker sen.

Leopold har varit vaken sen 5.20 så man börjar bli lite seg.. Ska försöka komma ut på en promenad m Lollo o Leopold snart så jag vaknar till liv..?!

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Hoppas det känns bättre snart och att svärmor blir frisk. Jag skickar alla goda tankar till er båda.

    Skönt att du kan vara kreativ när du är nere i alla fall, själv hamnar jag oftast bara framför tvn och det blir man ju inte direkt gladare av.

    STOR KRAM/Veronica

    SvaraRadera
  2. Usch! Hoppas din svärmor blir piggare snart!! Sköt om dig!
    Ska bli spännande att se lampan!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. HEJ! Men oj stackars dig inte undra på att du är deppig! Hoppas hon mår bättre nu och att allt löser sig! Kramiz vännen//Christa

    SvaraRadera
  4. Så tråkig för dig...hoppas att det snart vänder för din svärmor, usch vad jobbigt att inte få åt sig andan...

    Tack så mycket för dina snälla ord på min sida,
    det värmde!

    Måla fungerar också för mig när jag blir deppig...

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hej,
    åh jag förstår att du är deppig:(
    Det spelar ingen roll om nån är äldre man är aldrig förbredd på att ens närmaste ska bli sjuk.
    Min bror har legat svårt sjuk på intensiven i en vecka. Det är det värsta jag har varit med om någonsin,,,,så jag förstår dig.
    Hoppas hoppas d löser sig
    Många Kramar sari

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad