tisdag, januari 06, 2009

Oj vad det snöar!



Det blåser och snöar ikväll! Jag, Pelle och Leopold körde en sväng i förmiddags och hamnade på IKEA där vi fikade och jag köpte 3 ljusstakar. En gick sönder på parkeringen så att där förstår man ju vilken kvalitet de är i. Men de var billiga och passar bra in med de andra där hemma. Helst vill jag ha stora fattigmansljusstakar men de är gränslöst dyra här i stan. Längtar tills sommaren då alla loppisarna och auktionerna tar fart igen. Vi har en massa loppisar här omkring, minst en i veckan.

Den stora golvljusstaken på bilden köpte jag av en tjej i Asmundtorp. Hon har en liten gårdsbutik, Shabby chic och lantligt.Blockljusen står på brickan Max gjorde i höstas. Visar de nya ljusstakarna en annan dag då kameran är laddad.

Jag har ännu inte tagit tag i att slipa och måla mitt nyinskaffade linneskåp. Jag börjar tvivla på om jag ska måla det.. Men jag har sett hur slutresultatet kan bli så jag är sugen...

God natt allihopa!

5 kommentarer:

  1. Tjohej!

    Mina ljusstakar har jag fyndat på bla jysk (den som står i köket) där var de billigste jag hittat i två-pack och hemtex, relativt halv dyra, småa 12 euro och stora för 20 pix, fast snål-jag handlade på rea, halva priset bort, hehe..
    Rusade in med gråten i halsen och jag bara visste att alla skulle vara slut.. Men, ha, jag fick tag i en stor och två små. Suck =)

    Nån på varuhuset mini mani (finsk billighetskedja) och nån från inredningsbutik, house doctor el sia el vad det nu var..?! Minns inte..

    Ska ut på ärenden i morgon.. Kan ta en tur via jysk här och se om det finns mera kvar av dem. Gör du bytes affär med mig då? Du stickar ett par benvärmare åt mig (likadanna som de du gjorde åt din dotter) mot ett två-pack ljusstakar?

    Kram Jojo

    ps. har virkat 28 av 80 rutor nu..

    ps2 ska leta upp virk mönstret åt dig..

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nej, du behöver inte oroa dig! Jag tycker att benvärmarna var jättefina!
    Var och handlade ett paket ljusstakar åt dig idag så du kan ju maila mig din adress så kan jag skicka dem åt dig så sänder du benvärmarna då de är klara, men du måste lova att inte stressa med dem.. Du gör dem då du hinner, har tid ork och lust.

    Ska snart ha gäster, städ-artikels-demo, inte direkt nåt som intresserar mig men ok, det är en bekant som vile hålla demo.. suck..

    Vi hörs och ses senare!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt maffig fin golvljusstake!!

    Ja, du Ikea.... Dom har många fina saker men även om kvalitén för det mesta är prisvärd så tycker man ju ända att sakerna ska hålla liiite längre än till parkeringen!!!

    ;-)

    Kram

    flisan

    SvaraRadera
  4. Tack för din söta kommentar hos mig.
    Gillar din ljusstake som står på golvet mycket. Ja nu går det åt massor med ljus, det är ju så mysigt.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Mysig blogg du har, hittade hit via Flisan...
    Kommer gärna igen,
    Kram
    Anette
    P.S Hoppas du tar dig igenom depressionen, har själv erfarenhet av det "stora svarta hålet",
    låt allt ta sin tid och vila mycket...det fungerade för mig.
    Kram igen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad