måndag, januari 05, 2009

-15 grader...brrrr





Fy vad kallt det är idag! En riktig innedag med virkning och mys. Jag har suttit och försökt virka mormorrutor men de blir mer runda än fyrkantiga..Till sist bara slängde jag bort det och grät en skvätt. Det behövs inte mycket för att jag ska bli ledsen just nu. Är i en svacka igen.. Jag vill upp!! Kämpar varje dag.

Jag håller på att sticka en pläd till, en rosa. Den vita är klar sen en vecka tillbaka. Mitt mål är att denna ska bli klar i januari. Den vita tog 3 veckor. Jag tog en paus med pläden förra helgen och gjorde benvärmare till Louise. Hon har haft dem sen dess..:) Roligt när det uppskattas! Svårt att veta när man har tonårstjejer vad som är inne och ute från vecka till vecka...

Överkastet sydde jag i somras av tyger från IKEA. Undersidan består av en fleccefilt. Fastän det inte är vitt, tycker jag om det.. Liiiite lantstil är det väl??!:)

Nu när alla slutat göra strutar efter jul har jag börjat..Motvalls som man är..
Jag gjorde en av gamla tyger och en av ett fint scrappapper från Panduro. Hade några bilder hemma som fick bli dekoration.

Har alla kastat ut julgranen? Jag tycker om min så den får stå kvar till den 13 januari, enligt tradition. Annars håller jag på att plocka bort julen nu.

Varma kramar till er alla!

4 kommentarer:

  1. Vår gran är också kvar... men den börjar se så hängig och brun ut så den åker nog innan tjugondag knut. Jag har kvar allt pynt men det åker nog bort i veckan.

    Tråkigt att du känner dig nere. jag känner mig också lite labil. Känns som att jag inte lyckas riktigt med något vilket stör mig något hemskt.

    Hoppas du känner dig bättre snart. Jag gillar alla dina projekt. Känner mig väldigt sugen på att sy ett lapptäcke efter ditt inlägg:-)
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Passar på att säga hej när jag tassar förbi...
    första gången jag hälsar på hos dig, tycker det var väldigt trivsamt här. Kommer snart tillbaks för en titt..:)

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Min julgran står kvarmen mest pga lathet, har inte kommit mig för att göra ngt åt det, men det går fint då den är vit och silver..

    Lapptäcket ser ju väldigt fint ut tycker jag!

    Virkade mormorsrutor jaa, harprövat dem jag också på villan har jag en del av en pläd, men den blir nog aldrig klar tror jag, haha..
    (Har en bra beskrivning till såna nånstans om du vill testa..)

    Filten jag håller på med nu så har jag hittat mönster till från en gammal virktidning ala 60-70-tal på loppis. Virkar vita rosor på ljusgråbotten, liknar mormors rytor men ändå inte?! Har fått ihop 25 av 80, så än är det en bit kvar *flinar*

    Ha en jättefin dag!

    Kramar Jojo

    ps, strutarna är ju superina, de kan ju vara framme lika bra nu som för nån vecka sedan!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    tror inte jag varit hemma hos dig förrut..*LER*
    Underbart vackert hem.
    Ska kika vidare.....

    kramizz Nilla

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad