måndag, januari 12, 2009

Mitt nya fynd





Detta linneskåp köpte jag på Tradera för 11 kronor. Skäms nästan för det...Men säljaren fick en tjuga:) Det hade tillhört hans farfar som fick det i bröllopsgåva, så det är gammalt. Jag har givetvis tänkt måla det vitt. Inser att det kommer att bli mycket jobb med alla krusiduller, men det känns som att det kommer att bli värt det.
Vad tycker ni?? Min pappa blev förskräckt! Han tycker inte att man ska måla gamla möbler..

Jag har inrett gästrummet nu till ett sy/pysselrum. Var så trött på att släpa fram symaskinen varje gång. Nu har jag alla tyger, garner och pyssel i en hylla.Jag sorterade alla mina MÅNGA inredningstidningar och lade på hyllan så att det ska bli lättare att hitta just det numret jag vill läsa. Alla möblerna är i antikbets och så småningom ska de också målas. Men jag tycker egentligen inte att de är sååå fula, så det får vänta ett slag.

Nu är hela julen utstädad och det känns skönt! Köpte en fin plansch för ett tag sen som jag satt i ram. Älskar dessa bilder. Den får pryda orgeln en stund:)

Snart ska jag bege mig till min arbetsplats för att hälsa på mina kolleger på avdelningen. Det ska bli roligt även om det också är jobbigt, stressar upp mig i onödan för allt, tyvärr..

Kram till er!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett syrum, det står överst på min önskelista också. Vi letar efter större lägenhet men hittar aldrig något. Just nu har vi en liten garderob där vi har klämt in den stationära datorn och alla mina garner, tyger och pysselgrejer. Men det går inte att sitta där och pyssla.

    Jag känner igen det där att stressa upp mig. Jag har problem med ångest och så, så jag blir nervös och stressad av att bara gå till affären:-( Men jag håller på och jobbar på det någon gång borde man väl bli normal:-)

    Hoppas du får en trevlig dag med minimal stress
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd!

    Det kommer att bli som en gräddbakelse när du målat om det...
    Du får lägga ut bilder när du är klar.
    Spännande!

    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad