torsdag, januari 01, 2009

Gott Nytt 2009!


Jaha, så var det ett nytt år igen.. Det senaste året bara flög förbi.. Vi har köpt hus, barnen har bytt skola, Leopold har börjat i förskola och allt det har varit väldigt positivt. För min personliga del har året varit mycket jobbigt, mitt mående har gjort att jag har missat mycket av det roliga.

Jag önskar att detta helt orörda året ska bli det bästa året. Jag ska göra allt för att det ska bli så. Ta ett steg i taget och försöka leva här och nu, inte se så långt fram hela tiden. Njuta av det jag faktiskt har; en snäll och förstående man, 3 underbara barn och syskon som jag älskar så mycket.Underbara svärföräldrar som alltid ställer upp trots att de finns 140 mil bort. Min egen pappa som jag har fått kontakt med igen. Fina, riktiga vänner som ställer upp och tycker om mig som jag är. Trevliga kollegor som jag ser fram emot att arbeta med igen.

Och så Er, goa bloggisar som jag får sån inspiration och glädje av!

Många kramar Helene

7 kommentarer:

  1. Hej Hopp!

    Nya tag, nytt år =)

    Sitter i ganska likadan sits som dig.. Köpt hus och flyttat, lillen började förskolan, storasyster trean.. =)

    Nu tar vi nya tag och startar det nya året, än kan vi böja det hur vi vill!

    Jo du, såg att ditt ena 2009 projekt är att sticka en pläd.. Haha, jag har just börjat virka på en, skoj! Får se om jag orkar göra den klart, saker och ting har en tendens att lämna liggandes i nåt skåp hehe, så därför utmanar jag dig nu..

    Under detta år SKA vi ha klara våra plädar och ge bildbevis på det innan nyår 2009-2010. Vad tror du? Ger en lite extra sporre att få tummen ur *****, för mig iallafall =)

    Ha det bäst!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  2. Hej på dig och tack för din goa kommentar! Vilken fin sida du har, här har jag aldrig varit förut!

    Visst är det jobbigt med tandläkaren, att man inte ska ha råd...VILL inte lägga pengar på DET nu...HAR inte de pengarna..;(

    Nåväl..

    God fortsättning på det nya året!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad skoj!
    Själv har jag fått hela 16 rutor gjorda nu på några kvällar. Planen är att det ska vara 80 rutor allt som allt..

    Men men, två om kvällen hade jag tänkt, fast få se hur många kvällar jag orkar =)

    Det här var ju en bra ide faktiskt. Lite sporrar det ju extra det gör det, hihi..

    Så tills nästa gång, ha det bra!
    Kram Jojo

    ps skit i städdagen, synns mycket bättre att man faktiskt har gjort nåt om det är lite värre då man börjar städa, haha, hatar att städa själv så då jag gjort det måste hela familjen titta och komma med massor av "ooooh, åååååh, wow" vad duktig du är *S*

    SvaraRadera
  4. Du är då så klok som stannar upp och räknar allt man faktiskt har att vara tacksam för!!
    Det är ju å lätt att bara se det som går på tok....

    jag hoppas verkligen att 2009 blir det bästa året hittills för oss alla!!

    (även om jag verkligen inte kan klaga över 2008!)

    Stor kram!!


    Flisan

    SvaraRadera
  5. Första gången jag tittar in hos dig =)
    Vilken mysig säng din lillkille har!

    God fortsättning/Evelina

    SvaraRadera
  6. Hej!Roligt att hitta till dig och hoppas att det nya året blir ett bra år
    Må gott Hannah

    SvaraRadera
  7. Året kommer bli grym! Tänk bara på Jean D´Arc-tidningen som lanseras nu i Januari, bättre start än så är svårare att få tror jag. Tänker du på hur mycket bra du har så blir det dåliga mycket lättare.

    Vi på Inre Stil kommer att ånga på med nya prylar detta året också. I dagarna kommer den första vågen med Tradera-auktioner att skickas ut och sedan bär det av ordentligt. Vi kommer blogga mer dessutom. Lite för att döva det dåliga samvetet med nästan total frånvaro under jul/nyårshelgerna.

    Fridens Liljor på Sarons Ängar.
    Mvh
    Björndalar - Inre Stil

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad