lördag, juni 29, 2013

Älskade mamma

1984 då jag var 12 år gick mig mamma bort i cancer. Det var mycket svårt att förlora sin mamma då jag behövde henne som mest. 
En pappa är svår att prata känslor med. I alla fall min.. 
Jag höll min sorg djupt inom mig i väldigt många år. Sökte kärlek och trygghet överallt, men fann den inte. 

Jag var inte rädd om mig. Såg inga faror. Jag bara "körde på". Sedan blev jag själv mamma tio år senare. Då började jag så smått tillåta min sorg att komma fram vilket ledde till vad jag idag förstår min första depression. 
Livet gick vidare tills 2008 dvs tjugofyra år senare då jag gick in i en psykos. Kroppen orkade inte längre. Det var samma år vi fick veta att Leopold har Autism och utvecklingsstörning.

Nu nästan trettio år efter mammas död har jag fått diagnosen kronisk depression .Jag har de senaste fem åren gått i kbt för att bearbeta sorgen det innebär att mista en förälder samt att få ett multihandikappat barn. 

Jag är på väg tillbaka mamma! Det tar tid men jag vill finnas där för mina tre barn. 

Älskar dig mamma ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad