torsdag, november 22, 2012

Träningsskola

Hej alla!

Det var längesedan jag var inne och skrev. Mitt mående har försämrats ytterligare och kraften räcker inte till.

Vi är nu mitt uppe i att söka in till särskolan för Leopold. För hans del kommer det att bli Träningsskolan. Han kommer inte att kunna nå målen i grundsärskolan med den nya läroplanen som nu även innefattar ämnen.

Fyra utredningar ska göras för att komma fram till om vi har rätt att söka in.
  • Medicinsk utredning
  • Psykologisk
  • Pedagogisk
  • Social
Vi fick veta resultatet av den psykologiska utredningen i förra veckan. Det var ingen rolig läsning, även om det var väntat. Han ligger på en 6-12 mån nivå. Fortfarande...

Han har en måttlig till svår utvecklingsstörning.

Tre av fem test gick inte ens att utföra...

Tänk om skolan hade vunnit striden om att placera Leopold i förskoleklass i höstas..Jag är så glad att vi stred.

Lite framsteg har han gjort. Han har börjat "trotsa" lite. Busa och springa iväg då jag ska klä honom. Reagera som ett normalt barn. Underbart tycker jag!!

Han snor också kakor och busar. Allt med busglimten i ögat.

På Ibt träningen lägger han klossar i hålen lätt som en plätt. Han visar tydligt att han vill gunga i filten genom att lyfta upp hörnen.

Jag är så stolt över min lille kille. :)

Världens bästa Loppegubbe
Var rädda om varandra! Ta vara på varje stund med era barn och SE dem. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad