måndag, augusti 08, 2011

Weekend i Malmö med dottern

I fredags åkte Louise och jag tåg till Malmö och vårt stammishotell S:t Jörgen. Det är tredje året vi åker på våra tjejhelger med shopping och kvalitetstid. Superviktiga är de för att orka med resten av året. I Augusti och December bär det av.
De hade renoverat under våren och rummet var superfräscht.

Vi strosade Malmö runt och tog en fika då vi kände för det. Lunchen intogs på Pizza Hut (Louise favoritställe) på lördagen och på söndagen blev det smarriga laxspett på en orientalisk restaurang.

Vi shoppade förvånandsvärt lite...(!) Men det blev ett besök till Aja Baja där jag handlade en efterlängtad Crochet kofta från Odd Molly med 60% rea.
Dottern tjatade om hur stor den var, men jag vill inte att kläderna ska sitta som ett "ålskinn" haha.

Söndag kväll var vi åter hemma i Ängelholm efter sköna dagar.

I December blir det en tur till Göteborg. Längtar redan!!

Det som inte är lika trevligt är att jag har fått väldigt ont i magen.. Jag lider av kronisk pancreatit sedan födseln och fick igår kväll ett rejält skov. Så länga jag inte äter eller dricker något är det ganska ok. Men så fort ett glas vatten slinker ned gör det hemskt ont med kramper. Det var många år sedan jag hade problem med bukspottkörteln.
Typiskt att det ska komma just nu när jag har tagit föräldrapenning en vecka för att njuta av Leopold. Stackaren förstår ju inte alls att mamma har ont och inte kan hoppa och dansa med honom. Tur att han har världens bästa Max och Louise som hjälper mamma. Nu är de i affären och köper Pro Viva till mig.
Jag älskar er så mina underbara ungar!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad