tisdag, augusti 23, 2011

Åskan går och hostan fortsätter

Sitter och försöker vakna till liv efter en hostig natt. Familjen har haft denna hemska hosta i en vecka drygt och det är påfrestande, minst sagt. Jag åkte på halsfluss i förra veckan och då jag är allergisk mot penicillin har jag fått byta antibiotika 2 ggr då det inte fungerar. Till slut blir man ju resistent. Jag har halsfluss minst 2 ggr per år.

Jag hann bara börja jobba en dag efter semestern innan jag blev sjuk.. Känns jättejobbigt.. Men idag trotsar jag och åker in till jobb. Har ingen feber och ska vara smittfri så jag kör på.

Annars har det hänt lite på inredningsfronten. Max har fått sitt rum ommålat i en grafitgrå nyans. (Inte vitt haha) Då hans rum är litet blev det som väntat ganska mörkt men han gillade det och det är det viktigaste.

Nu har det äntligen blivit dags att renovera badrummet på nv. Det var utdömt redan 2008 då vi köpte huset... Vi har en god vän som har ett eget företag så det blir lite billigare, men är ändå en stor kostnad såklart..

Regnet skvalar på rutorna och åskan går. Inget toppenväder direkt :(

Nu ska jag snart ge mig iväg. Pelle är hemma och vabbar med lillebror idag som är sjuk.

Ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att ni ska renovera om badrummet

    På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt badrum. Känns det lockande kan jag även erbjuda en morot.

    Antingen gör du det direkt på http://www.byggla.se/Projekt/Skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com

    /Vendela

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad