söndag, december 20, 2009

Snart jul



I morgon åker vi till Helsingborg. Leopold ska göra en MR på hjärnan och jag gruvar mig så. Av erfarenhet vet jag att det kommer att bli jobbigt och det gör ont i mig att de ska sätta droppet och alltihopa.. Han förstår ju inte varför..bara att det gör ont.

Jag har gjort hans favoritköttbullar till middag ikväll och han fick äta så mycket lingonsylt han ville, hans älsklingssylt:) Imorgon ska han ju fasta.

Jag och Louise har gjort tre sorters julgodis idag. Det blev knäck,kola och snickers. I vår familj är julgodiset viktigare än julmaten. Den vill vi bara äta på julafton, sen är vi trötta på den.

Inte klokt att det är julafton om fyra dagar...Granen är pyntad (tyvärr plastgran pga allergi, men ändå) och det är fullt av snö och kallt (ovanligt för skånsk jul)men annars har jag ingen vidare julstämning i år. Men denna julen får bli lite som den blir.

6 kommentarer:

  1. Hej Helen.
    Du ska se att det går bra imorgon, var inte orolig.Sköt om er, så ses vi på tisdag. Ska tänka på er imorgon.
    Kramar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag ska tänka på er hela dan imorgon. Jag hoppas och ber att det kommer att gå jättebra och att undersökningen ger goda resultat.
    STOR KRAM /Veronica

    SvaraRadera
  3. Tänker på er när ni ska göra MR´n imorgon. Hoppas att allt går bra och att ni sen ska ha en fin jul!
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  4. LYCKA TILL IDAG .SKA TÄNKA PÅ ER!!!!!!HOPPAS DET GÅR BRA KRAMAR RITA♥

    SvaraRadera
  5. Hej, hoppas MR går bra!
    Det där med att fasta innan var ingen hit för Alva...hon tappar ofta humöret när hon är hungrig och så blev det också där.
    Både jag och Alva var helt slut när det var över...
    Sticka i armen är inte skoj...
    så bra att Leopold fick sin favoritmat...du är verkligen en supermamma...

    Alva gillar också lingonsylt...

    Många Julkramar till dig och din familj,
    Anette

    SvaraRadera
  6. Jag vill tacka er alla för era fina kommentarer! De värmer mer än ni tror. MR gick över förväntan och nu väntar vi på resultatet.

    Kramar Helene

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad