tisdag, augusti 11, 2009

Pergolan och nysydda lampkjolar






Jag har länge varit sugen på att köpa mig fina lampkjolar men har tyckt att de varit för dyra. Så nu gjorde jag slag i saken och sydde 3 stycken. 2 till vardagsrummet och en som pryder spegelbyrån i övre rummet. De blev helt ok till en billig peng. IKEAs Lenda oblekta tyg som jag tvättade i klorin.. Till det grå spetsband.

Vi har suttit en hel del i pergolan i sommar. Det är så mysigt på kvällen att ta en Lantliv och sätta sig och koppla av en stund med en kopp kaffe. Jag och Louise har suttit och pratat och "myst" också.

Vi har satt upp hyllor där loppisfynd trängs med minirosor i dekorerade ljuskoppar.
Trädgårdsmöblerna har vi målat vitt (så klart!) Jag skulle vilja tillverka avtagbar klädsel i linne till dynorna också, men tiden räcker inte riktigt till...
Det får bli ett senare projekt.

Idag köpte jag en lavendel och två andra växter med vita blommor, vet inte namnet..
De torkade rosorna fick jag av min pappa för länge sen.

Regnet öser ner här nu. Skönt att vara inomhus :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad