onsdag, mars 11, 2009

Vårpasteller






Jag fick blommor av Pelle igår, 2 söta vita som jag har glömt namnet på..:Z
Jag tog fram mina krukor från Rusta och kände hur mycket jag längtade efter lite pasteller nu inför våren. Jag har massor av garn över sen plädarna så jag satte igång med att virka grytlappar i dessa ljuvliga färger. Jag gjorde klart 1 1/2 på 1 timme. De är ju så lätta att göra. Tänkte dekorera de med samma rosor jag dekorerade pläden med. De var enkla att sticka. Fatet har jag köpt på Blomsterlandet i somras tillsammans med klotet som jag visat tidigare.
Nu ska jag in i duschen och göra mig iordning att åka in till jobbet en stund.
Många kramar från mig!

9 kommentarer:

  1. Ah, vilken tur att jag tittade in här. Nu blev jag påmind om de där söta kloten som jag vill köpa till min mor. Tack.

    SvaraRadera
  2. Fatet med rosor från Blomsterlandet var det finaste jag sett på länge. :)

    SvaraRadera
  3. Oh vad jag längtar till våren. Jag har också tänkt virka några pastelliga grytlappar inför flytten till nya lägenheten. Här har vi haft ett varm-gult kök så det har intepassat så bra med pasteller men nu får vi vita luckor :-)

    Hoppas du får en fin dag
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Kikar runt på lite olika bloggar och hittade hit via Rödluvans Vita Vardag :) Tänkte bara säga hej!
    Jättesöta pannlappar! Ett litet tips... det blir jättefint att sticka/virka disktrasor också, så kan man matcha dom med grytlapparna. Det förutsätter ju förståss att du ha bomullsgarn i samma färg. Men trasorna funkar riktigt bra och är mycket snyggare än vanliga köpis-trasor :)

    /F

    SvaraRadera
  5. Oj, vad många roliga inlägg som jag har missat...
    Har suttit ett tag och läst igenom dem, jag slås över hur gulliga Max och Louise var när du fyllde år, kaffe på säng och så personliga presenter....och för att inte tala om Sverige pusslet!
    Vilket jobb han måste ha laggt ner på det...
    Det är en liten fixare i den pojken, minsann...

    Pläden som du gjort är helt ljuvlig, ser så mjuk och skön ut...

    Kramar från mig,
    Anette

    SvaraRadera
  6. Så fint du virkar - jag har en massa garn kvar när jag virkat mattor som jag tänkte göra rundlar av och sätta ihop till nånting - det är bra att kunna använda det man har...
    Jättefint fat..
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  7. Hej, tack så mycket för titten hos mig, jag blir så glad och glad blir jag oxå att du vill ha våran bok som jag för övrigt jobbar med för fullt.
    Vad otroligt duktig du är på att virka och så fort sen då, din pläd var underbar , men vilket jobb.
    Kikar gärna in till dig igen.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Jätte fina grytlappar jag älskar rosa . Kul att du titta in på min blog hoppas vi hörs igen .Kram /STINA

    SvaraRadera
  9. Hej Oumberlige Peter här! Vill bara titta in som hastigast och önska en trevlig Fredag och en önskan om en fin helg.
    Sitter och bloggar och länkar runt och hamnar både hos gamla bekanta och nya bloggvänner (förhoppningsvis). Lämnar då självfallet ett litet avtryck efter mig i form av en kommentar som nu i detta fall. Jag är som ett stort barn, jag har släppt Påsken lös på min blogg så nu barsnligt nog bloggar jag runt lite och letar på andras bloggar för att se om jag kanske är först, hitills så ser det ut så(ler). Ja, det är nu ingen orgie i påskpynt som jag bjuder på, bara ett litet Påskkort ifrån 1920-talet, men påskkänslan börjar in sig. Påsken känns lite enklare än Julen, mindre kravfylld på något sett!
    Ha det så bra som det bara går mvh från Peter Olofsson!

    PS: Skumt alla som bloggar har tre barn vi med, har du funderat på det(ler). Vi borde egentligen inte ha tid!

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad