måndag, mars 02, 2009

Olivträd och Sverigekarta



Jag har äntligen köpt mig ett olivträd. Ett litet visserligen men fint! De sålde de billigt nu, 99 kr, så då får man ju passa på. Då jag kom hem upptäckte jag att jag saknade en passande kruka...suck.. Så jag tog lite tyg runt om så länge. Inte världens vackraste men jag ska sy ett kruköverdrag så småningom. Ser att krukan var lite jordig på bilden..ursäkta. Hoppas nu bara att inte trädet dör..Jag har ingen aning om hur de ska skötas. Kollade runt lite hos er andra och vissa hade haft otur med sina. Håll tummarna!

Max kom stolt hem med detta pussel föreställande Sveriges landskap som han snickrat på slöjden. Det skulle han ge till Leopold. Jättesnällt, men jag tror nog jag förvarar det några år till..så att inte vissa landskap försvinner :)Vilket jobb att såga ut allt med en kontursåg..blir trött bara jag tänker på det.Visst är ungarnas alster underbara :) Han råkade spilla lite gult över Gotland. "Sånt händer, inget att hänga upp sig på.."

Nu ska jag se "Simon och Tomas" Undrar om de ska måla ngt knallgult eller lila idag..uuuurrrrk.

Kram

3 kommentarer:

  1. Oh ett olivträd, det har stått på min önskelista länge. Vilken begåvad son du har, pusslet ser underbart ut.
    Kram/veronica

    SvaraRadera
  2. Min kompis som är florist säger att olivträd kan vara svåra. så jag ger mig inte på dem :). Fin din blogg är, fina bilder, härlig familj och vackert hem... sina barn brås nog på din pysslighet!
    Godnatt/Linda

    SvaraRadera
  3. Tack för din härliga kommentar!

    Vilken fin blogg du har!

    Gillar verkligen pusslet som din Max har gjort. Vilket jobb!

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad