söndag, mars 01, 2009

Kloning av mammor och en enorm kärlek


Idag blir det storhandling på Citi Gross och sedan ska jag och Louise jaga konfirmationskläder. Det är inte lätt att handla till henne...vi har inte lika smak. Jag tycker om spets och volanger, lite lantligt stuk sådär. Hon gillar tajt och kort...hihi

Men vi ska nog hitta ngt till slut(?)

Jag blev lovad en heldag ensam idag av P. Han ska ta Leopold så att jag kan göra det jag vill.. Jaha..? Vad ska jag välja?
Sova?
Äta choklad framför tv:n?
Tokshoppa i ngn rolig inredningsaffär eller loppis?

Eh...näää...det blev som sagt storhandling o inköp med dottera.
Kan man inte klona sig och bli 2 eller 3 mammor? Det skulle behövas här hemma. Tänker på en bloggvän som har 6 barn, hur hinner hon? Jag beundrar henne :)

Jag tänker i alla fall sätta mig vid symaskinen då jag kommer hem. Låsa in mig i syrummet och spela dansbandsmusik och sjunga med jättehögt. Och kanske mumsa på en och annan chkladbit..:)

Jag vaknade på "fel sida" i morse och har känt mig trött och sur.
Leopold har stått framför spegeln och pratat med killen mittemot länge i morse. Han dansade en liten svängom också samt sjöng en trudelutt med egna ord. Sen kom han och klappade mig på kinden "aaaaaa". Då blev jag plötsligt översköljd av sådan kärlek till mitt barn. Ni vet, då det bara svallar över av mammakänslor. All trötthet och irritation bara försvann.
Alla ni mammor därute vet vad jag talar om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en underbar dag och att ni hittar nåt fint till konfirmationen.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Här har man ju missat flera inlägg! Vad ddin soffa blev fin i vitt!
    Vet vad du menar med mammakärlek =)

    Hoppas ni har det bra och hittade lagom tajta och korta kläder =)

    Kram Jojo

    SvaraRadera
  3. Först måste jag kommentera ditt nya överdrag....
    Superfräscht!!
    Vill också ha ett vitt, men vågar liksom inte med katter och ungar som inte alltid är så rena, hi-hi!

    Vad gullig Leopold är, jag vet precis vad du menar för känsla...

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad