onsdag, mars 25, 2009

Louise sjal i nytt garn :)







Ville bara visa er Louise sjal. Jag hade tänkt virka en sjal i bomullsgarn först men jag repade upp den igen..*L*
Igår var jag i stan och hoppade in på Änglagarn och hittade detta ljuvliga effektgarn i viskos istället! Helt underbart skimmer..Så jag satte igång igår kväll. Ni kan få se det halvfärdiga resultatet. Sjalen är stickad i ett V, alltså trekantsmodell. Roligt garn att sticka i med lite svårt att se också pga "pluttarna".

Jag passade på att köpa ett mjukt, fluffigt ljusblått garn till en egen sjal. De reade ut det för 14 kr nystanet, kostade 74 innan... Louise garn var inte gratis direkt :( men det jämnade ju ut sig med mitt fynd!

Mina påskliljor har slagit ut här hemma. Satte de i 2 soppskålar som jag absolut tycker kan funka som kruka. Eller..?

Är inte så glad i magen idag. Leopold och Louise är friska igen men det verkar som om det blir min tur snart..:(

Krama varandra!

2 kommentarer:

  1. Åh vad vacker!
    Hoppas, hoppas att du slipper bli sjuk din stackare.... känns som alla är kräksjuka nu, ska det inte sluta snart?
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Din vinst är påväg!

    /björndalar

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad