tisdag, mars 17, 2009

Ett litet kuddfodral och ny pläd på G..



Hej alla! Idag skiner solen på bleka hultan och värmer hennes frusna själ!
Tog en lång promenad imorse och kände bara lugnet.

Louise önskar sig något fint med Leopold-tryck (hon äääälskar sin prins) så jag satte mig och sydde detta enkla kuddodral till henne och dekorerade det med en stryka-på-bild på Leopold. Hoppas hon blir glad!

Jag älskar ju som bekant plädar och jag borde vara trött på att virka rutor nu...men tvärtom!! Nu ska jag göra en pläd till vardagsrummet på ov. Jag virkar riktigt stora rutor denna ggn som omväxling. Pläden blir vit, rosa och härligt vårgrön denna ggn.

Jag berättade tidigare om att Pelle varit så duktig i trädgården i helgen. Men han var liiiiite FÖR duktig och stympade hela vår ljuvliga björnbärsbuske.. Jag grät nästan när jag såg den. Nu får vi nog vänta minst 2 år innan den återhämtar sig. (Om den gör det..)Jag som ville koka sylt till sommaren precis som i fjol. Typiskt! Vi hade jättemånga bär men han tyckte den var för yvig så han klippte helt enkelt av allt!!Alltså ALLT!! Ja, ja nog tjatat om det. Han menade ju bara väl!! :)

Ska snart sätta en bulldeg. Vi ska ha släkten här på kalas på lördag. Det är Max som fyller 12 år. Stora killen!

Soliga kramar från mig!

5 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig vårig pläd det kommer att bli.

    Hoppas du har en härlig dag, kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte virka. Är avis på din fina pläd som du gör, den går precis i de färger jag inrett med i tv-hörnan :)

    SvaraRadera
  3. Så mycket du hinner med!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Den pläden kommer att bli så fin...jag förstår att du virkar, det är vilsamt att skapa med händerna...lite som terapi.

    Precis så där är gubben min också!

    Det är liksom allt eller inget...något mellanting existerar inte, haha!

    Men med åren har jag lärt mig, har alltid ögonen på honom så han inte går in
    "lite för mycket" i sin uppgift....

    Ha det bra,
    Grattiskram till Max!
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hej,
    vad spännande att få se din nya skapelse, tyvärr kan jag inte virka:( bara brodera.
    Jag kan inte låta bli att småle åt gubben din, är det inte lite gulligt fast man kan bli totalt galen inombords hi hi.
    Ha d gott
    Kram Sari

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad