söndag, februari 08, 2009

Fick ett ryck idag..



...och tänkte byta ut borden uppe och nere i vardagsrummen. Vi har (hade..) ett bord från -60 talet med glasskiva m stenar i och brun ram.(se bilden) Kanske inte så shabby, men jag tycker (tyckte) mycket om det. I vardagsrummet uppe har vi ett mindre glasbord som är lite sött. Nåväl...jag lyfter upp det gränslöst tunga bordet och vad händer? Jo..glasskivan som väger ca 30 kg ramlar ur och hamnar rakt på min fot. AJ!! Den spricker givetvis och där rök det bordet!!

Men då fick jag en idé..Om man skulle ta och måla bordet vitt, eller rättare sagt ramen, och köpa en skiva och lägga i. Så fort till Cheapy och fixa skiva och vit färg. Jag är lite impulsiv, tycker Pelle. (Förstår inte alls vad han menar :) )

Så nu har bordet blivit vitt och fint och Pelle har varit snäll och sågat till brädan.

Vi får väl se hur det ser ut imorgon då det har torkat. Tänkte texta något fint på det om jag kommer på något fint citat eller nåt. Nu får det lilla glasbordet stå där så länge..

Puh..jag är helt slut nu, men på ett positivt sätt :)

Pelle fick så mycket energi av mitt hets att han ställde sig och slipade linneskåpet. Han hann bara halva men ändå!! Nu känns det som om det händer något med det i alla fall.

Vad mycket svammel det blev hihi. Jag har nog inte kommit ner i varv ännu..? Jag måste passa på de dagar jag har energi, för de är inte många..

Önskar er en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad