fredag, december 12, 2008

Pepparkaksbak med sönerna







Idag åkte Pelle till Bornholm med gospelkören. Han ska vara borta hela denna helgen med. Louise ska på fest som vanligt så när Leopold har lagt sig ska jag och Max ha det riktigt mysigt med glögg och pepparkakor som han bakade för en stund sen.
"Precis som förr i tiden", sa Max lyckligt. Det är svårt att få enskild tid med de stora barnen, ett problem som jag säkert delar med de flesta föräldrar.
Pepparkakorna blev tjocka och fina...Max orkade inte kavla ut degen så mycket och på slutet gjorde han en jättekaka, som liknar en havrekaka..haha

Det ofantligt vackra...hrm..pepparkakshuset är skapat av mig med hjälp av en byggsats..scchhhh säg inte till någon ;) Leopold har satt på chokladlinserna och stoppade en del i munnen med!

Innan det blev mörkt gjorde Max en snögubbe till Leopold. Fin,va?!

Må så gott alla goa!

kram Helene

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder:)
    Vi gjorde också vårat pepparkakshus på det sättet. Men det blev ändå ganska så vint och snett. Erat är jättefint!
    Kram Lallis

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad