lördag, december 13, 2008

Lussebak!



Gick upp kl 7 i morse för att överraska mina barn med nybakta lussebullar. Provade ett nytt recept med mycket smör och ägg. Blev supergoda! Leopold åt upp alla russinen snabbt som ögat på ganska många... Han älskar russin!!

Gjorde härom dagen en krans av lite grönt från trädgården och satte i 4 julgransljushållare. Tyckte inte den behövdes pyntas mer. Less is more!
I morse tände vi den och satt åt njöt av nybakat jag och barnen. Ringde till Pelle som snart ska uppträda på Bornholm. Han var lite förvirrad, förstår inte ett ord danska.. Så är det kanske när man kommer från Sorsele? Vi som har bott så nära Danmark i hela vårt liv har nog lättare för att förstå. Jag tycker det är lätt! Men räkneorden har jag problem med fortfarande..:)

Nu sover Leopold så jag ska plocka lite i huset och försöka få en stund med Lantliv som jag inte hunnit läsa ännu.
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg!!

    Och vilket härligt uppvaknande din familj fick i morse......

    Tack för din kommentar "hos mig", den gjorde mig så glad!

    Ang. mina sphynxkatter så är dom det mjukaste du kan tänka... Dom är ju inte helt nakna( ja, Elliott är rikigt hårig, så ska de INTE se ut enligt rasstandarden)utan de är fjuniga, som en persika sen känns dom väldigt varma. Katter har ju lite högre temp och det kan man ju känna på en nakenkatt.Jag skulle vilja beskriva dem som en solvarm persika fast mjuk eller som det lenaste sammet...
    Du MÅSTE bara åka till en uppfödare och provnosa!
    Då märker du om du tål dem (ungefär hälften av alla allergiker tål dem inte tyvärr!)
    Fast en liten varning....
    Du kommer att bli HELT såld....
    En sphynx är inte som en vanlig katt utan mer som en lite hund.
    Rasen är dessutom ofattbart vänlig och gosig!

    stora lussekramar

    från Flisan

    SvaraRadera
  2. Halloj vilka fin fina lussebullar!!!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Baka före frukost. Snacka om energi! Ha en underbar vecka. Kramis!

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad