söndag, december 28, 2008

Leopolds säng och lite annat






Max hade en utdragsäng då han var liten som jag då målade ljusgul. Den var fin då med, men nu ville jag göra den till Leopolds egen. Använde min julklapp handslipen och målade sen sängen vit. Med hjälp av schabloner målade jag sen prinskronor (eftersom han alltid kallats vår lille prins) och hans namn. Då han ligger i sängen kan han se mammas lilla text.. Även om det lär dröja innan han kan läsa:)
Det var lite knepigt att få texten rak då jag fick hänga över sängen och texta...ja ni kan själva tänka er in i synen...haha. Men under omständigheterna blev jag ändå ganska nöjd.
Det gamla fönstret jag köpte på Blocket är nu tillshabbat. När jag ändå var igång textade jag våra namn på en hängare jag köpt i Danmark för ett år sen. Nu ska vi ha den i badrummet, om det blir vidgjort nån gång...?!

Nu ska jag äta ostkaka, det bästa jag vet! Mums!

Kram

1 kommentar:

  1. Oj vad vacker sängen blev!
    Du kan verkligen vara nöjd över ditt arbete! Gillar kron schablonerna! Mycket fina!

    Hoppas du fått sova av dig lite nu..

    Kram Jojo

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad