måndag, december 15, 2008

Aaaaaatttjooo!!! Prosit...







Usch vad förkyld jag är! Bara nyser och snörvlar.. Leopold har ju varit hemma en hel vecka från förskolan med feber och hosta, så nu är det väl min tur. Har börjat besöka mitt jobb för att börja arbetsträna i januari. Det var mycket roligt att komma dit igen, men också tufft. Jag är rädd att jag inte ska klara av det.. Det tar sin tid att komma tillbaka efter ett års sjukskrivning. Jag har en del panikångest kvar men känner ändå att jag är på väg tillbaka till att bli den gamla vanliga Helene. Den som haft/har en utmattningsdepression vet vad jag talar om.. Nej, nog om min klagan nu!:)

Jag vill tacka för alla fina kommentarer jag fått! Dom värmer gott i hjärtat kan ni tro.

Jag har laddat kameran nu och tog foto på de hjärtan jag sydde igår.
Jag köpte en hyacint i närbutiken för en tag sen. Röd skulle den bli. Snyggt till jul tyckte jag. Och vilken färg hade den då den slog ut?? Rosa!! Jag har blivit lurad:)

Sitter på kvällarna och stickar på en pläd till gungstolen.Har hållt på i en vecka nu. Den går ganska snabbt framför tv:n. Gjorde ett enkelt rutmönster som jag hoppas ska bli fint då det är klart. Siktar på att vara färdig till julafton!

Dessa änglar köpte jag för 5 år sen i den numera nedlagda butiken Änglaboden här i Ängelholm. Jag jag i många år samlat på änglar och de är mina absoluta favoriter!

Nu ska jag gå till sjukhuset en stund. Må så gott allihopa!

kram Helene

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Första gången jag hittade hit till din sida, men det ser fint ut!
    Ville bara säga hej innan jag börjar titta mig omkring.. =)

    Ha en fin måndag!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  2. Renen (ja, eller vad det nu är, haha) hittade jag på minimani (finsk butikskedja) för 9,90 euro. Det fanns två olika, tror den andra betade..?! Men söta är de ju =)

    Jojo

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad