söndag, februari 24, 2013

Sjukstuga

I förrgår fick jag plötsligt vansinnigt ont i örat. Det sprängde så att jag inte sov en blund på hela natten. Igår åkte jag in akut och det var tur.

Det var en rejäl öroninflammation med varbildning. Fick antibiotika men skulle vara beredd på smärta i ytterligare några dagar.

En timme efter läkarbesöket stegrades smärtan och sen spräcktes trumhinnan och blodblandat var rann ut.
Trycket släppte rejält. Nu gör det bara väldigt ont? Inte vansinnigt ont utan jag står ut. Det fortsätter att rinna ur örat.

Jag är så trött på infektioner nu. Sedan januari har det varit magsjukor, halsfluss och influensa. Och nu alltså detta.

Leopold har just avslutat sin penicillinkur och är frisk och pigg igen!

Nästa gång jag skriver vill jag ha något roligt att berätta!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad