fredag, december 16, 2011

Nu är jag arg!

Jag sitter här och gråter av ilska för med posten idag kom en kallelse till elevkonferens angående Leopolds skolgång. Vi har gång på gång försökt förklara att vi vill att han ska få börja på särskolan då han inte kan ta till sig den kunskap eller de krav det ställs i den vanliga kommunala skolan. Barnet har Autism och utvecklingsstörning!! För vems skull ska han integreras? Inte för Leopolds i alla fall. Leopold tillhör personkrets 1 och har enligt LSS rätt att få gå i särskolan och i hans fall träningsskolan, då han inte ens kommer att kunna klara de mål som sätts i grundsärskolan. Ändå vill de integrera honom....VARFÖR??!!
Är det skolpengen?
Han hör i detta fallet inte hemma någonstans enligt rektorn, då han inte får bli inskriven i särskolan förrän han fyller 7 år..
Är det meningen att vi föräldrar ska vara hemma med vårt barn i ett läsår??
Nu ska jag kontakta habiliteringen. Jag orkar knappt med mig själv just nu och ändå ska man gång på gång slåss för sina barns rättigheter..Jag undrar när det ska bli en skola för ALLA...
Min fina gosse

1 kommentar:

  1. Inte konstigt att du är arg och jag vet att hur tröttsamt det än är så kommer du att orka...

    Kramar Anne

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad