lördag, september 24, 2011

Badrummet

Det var längesen jag hade tid att blogga. Jag har jobbat en del långa dagar och sen finns helt enkelt inte tiden.. Nu börjar det dra ihop sig för badrumsrenoveringen. Bara 2 veckor kvar tills vår gode vän Ingemar kommer hit för att bo hos oss i 2 veckor och hjälpa oss att kakla och fixa. Vi har köpt vitt kakel 20x20 till väggarna och en duschhörna samt handfat, kran och badrumsmöbel med lådor i vitt. Nu söker vi efter svart eventuellt mörkgrått klinker i 10x10 vilket inte är så lätt..? De flesta butiker har bara 33x33 eller större. Men jag ska googla lite på nätet också. Det ska bli så roligt att få fint i badrummet. Det ser jättetråkigt ut nu med blåblommiga våtrumstapeter och knallgrönt golva á la 1971..Ett sprucket handfat och en trasig duschkabin..:( Fulfurupanelen är inte heller direkt någon hit.
Vi har bott i huset sen febr 2008 med detta sunkiga rum så nu längtar vi!
Det jobbigaste blir att inte kunna tvätta ordentligt. Jag tvättar 2-3 maskiner varje dag...Leopold byter kläder ofta av naturliga skäl och vi är faktiskt 5 i familjen. Men det får ordna sig på något sätt.
Ser ni den vackra silvertejpen under vasken? Jag har försökt dölja golvytan med en stor fin plastmatta.

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad