lördag, augusti 28, 2010

Sensommar


Idag har det verkligen varit skiftande väder. På förmiddagen var det 24 grader och strålande sol. På eftermiddagen kröp det ner till 17 grader och ösregn. Det känns ändå lite som om hösten är på gång. Långbyxorna är på och idag hade jag kofta. Då det regnade som mest tände jag alla ljusen i vardagsrummet. Riktigt mysigt :)

Jag vaknade i morse och kunde knappt komma ur sängen. Nacken mår inget vidare just nu och jag är väl inte på mitt goaste humör.. Men jag satte ändå igång att storstäda köket. Det var prylar överallt...jag blir tokig på sånt! Nu är det bortplockat och torkat efter konstens alla regler. Längtar efter att nacken ska bli bättre så jag kan måla där. Arbetsköket är så litet att det behöver vara ljust och luftigt. Nu är det ljust gula väggar och ett hemskt gulbrunt kakel. Helst av allt vill jag riva bort skåpen och ha öppna hyllor till vardagsporslinet. Det hade blivit ett lyft! Men jag har inte krafter till det längre. Pelle är inte lika drivande som jag och ibland är det nog tur men i detta fallet ska jag försöka övertala honom att göra det.
Tyvärr är jag en av typen "själv är bäste dräng" och vägrar ta emot hjälp. Tramsigt egentligen..men sån är jag.

Det ser lite trist ut i trädgården nu. Rosorna är utblommade och i år fick de något djurangrepp. Har sett trista ut i flera veckor :( Snart är det dax att sätta lite fina krukor med höstblommor. Kanske prydnadskål? Det är ganska trevligt.

Leopold fyllde 4 år igår och det firades med glasstårta. Han har inte fått några presenter av oss (skäms lite) men vad ska vi ge honom då han inte leker med leksaker?? Han fick vår totala uppmärksamhet i alla fall och såg glad ut.

Ha en fortsatt trevligt helg! KRAM :)

1 kommentar:

  1. Tassar förbi och säger hej..
    Tänk vad tiden går, snart är din lille kille 20. Tyckte det var som i går mina töser knatade omkring hemma. Nu är de 23 och 19 år gamla...

    Massa kramar till dig från mig.

    Anne

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad