onsdag, juni 30, 2010

Sommarhälsning


Hej alla!

Nu är min Pelle och pojkarna i Norrland hos farmor och farfar. Jag och Louise är hemma då vi jobbar. Det känns konstigt med tystnaden och lugnet här. Men skönt samtidigt att ladda batterierna lite. Tyvärr har jag gått och blivit sjuk...min vaniga otur. Ont i halsen, hosta och feber. I morgon var det tänkt att vi skulle ta en trip till Malmö och shoppa. Hotellet är bokat sen en månad tillbaka. Jag är hemma från jobbet idag och hoppas, hoppas att jag ska må så pass bra att vi ska kunna komma iväg.

I trädgården har det hänt en del. Vi (läs Pelle..) har grävt bort alla blommor i två rabatter förutom lavendel och rosor och lagt kantsten och dekorationssten i vitt/grått/svart. Jag är väldigt nöjd! Skönt att slippa stressen att inte hinna rensa ogräs(tiden finns inte)och sen blev det så snyggt!

Jag njuter av denna tiden då rosorna kommer. Det finns inget vackrare än en rosenträdgård, enligt mig.

Soliga hälsningar från mig

2 kommentarer:

  1. Visst är det vackert med en rosenrabatt. Jag lämnade två välvuxna rosenrabatter när vi flyttade... Nu är det till att börja om från början.. =)

    Ha en go dag.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Hej igen..
    Jag var inne i min färgaffär och rådfrågade dem där ang. kaklet. De sa matta ytterst lite med finaste slippappret, tvätta med T-sprit så det blir fettfritt och lägg första lagret färg med häftgrund. Sen väljer du vilken kulör som helst men det ska vara riktig lackfärg.
    Mitt kakel är oxå orange/lejongult ano -73. Ska lägga ut före- och efterbilder sedan.

    Lyckliga du som har dina rosor.. =)

    Kramizar Anne

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad