lördag, januari 09, 2010

Hej alla mina goa!


Det var länge sen nu mina vänner. Leopold kräver numera minitiös tillsyn och på kvällarna då han har lagt sig är jag oftast för trött för att sitta här. Eller så är datorerna upptagna av tonårsbarnen..

Vi har fortfarande inte fått besked på MR men det ser vi som ett positivt tecken. Jag menar, hade det varit en tumör så hade de väl ringt eller meddelat tidigare? Hans kramper har avstannat. (Vågar knappt skriva det..för då kommer de väl igen) Han har börjat hoppa i vår säng igen. Han fullkomligt älskar det! Farligt men under uppsikt går det ju bra. NÅGOT roligt får väl pojken ha?!

På torsdag ska vi till Habiliteringen och lägga upp hans träningsprogram. Det känns både jobbigt, tungt och obeskrivligt underbart! Jag vet att det kommer att kräva ännu mer av oss men jag hoppas att det på sikt ska ge Leopold ett bättre liv.

Jag har varit sjuk några dagar och varit hemma från jobbet. Inte roligt alls men nu mår jag bättre och har faktiskt tagit hand om köksskåpen. Rensat ut allt "mög" och städat ordentligt. Terapi för mig.

I morgon ska vi åka till IKEA en sväng och titta på rean om det finns något kvar..
Hoppas få med mig de stora barnen. Det blir svårare och svårare;)

Hoppas att ni alla har det bra i kylan! KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    Jag känner med dig...jag visste inte att Leopold också krampade...äter han någon medicin för det?
    Du behöver inte svara, du har nog fullt upp med allt...jag bara tänkte att Alva kunde jag inte lämna en sekund när hon fick en kramplösande medicin som heter Iktorivil...fullständigt som en 2-års trotsig unge igen...sedan när vi slutade med den och gick över till Lamictal så blev hon så gott som sig själv igen...en fruktansvärd medicin att ge till ett barn...

    Jag förstår att ni ser fram emot Habiliteringen, så ni får veta hur ni ska kunna hjälpa Leopold på bästa sätt.

    Du ska se att det blir till det bättre, kom ihåg att du är en superbra mamma!

    Sänder massor av styrkekramar till dig från mig!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej
    Läser lite i din blogg och finner inga ord. Är dålig på autism så jag har inget bra att tillföra. Det är ju ändå så att du är hans mamma och allt du gör är ju för hans bästa.

    Många kramar till dig.

    Anne

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad