söndag, oktober 18, 2009

Tänk att få vakna....



Det är många tankar idag. Jag gick igenom gamla babykort inatt, kunde inte sova. Tänk så fort allt kan förändras, bara sådär, som att vända en hand. Mitt perfekta lilla barn..är inte längre som andra barn. Han är väldigt speciell. På bilderna är han 5 månader.

Igår kväll blev Leopold sämre i magen och i morse kräktes han så fort han kom upp. Vi har inte hunnit vaccinera honom ännu då det har varit så mycket annat runt honom som har gått före. Nu är jag rädd att det kan vara svininfluensan. Det skulle bara vara droppen.. Han verkar ha ont i kroppen, men det är så svårt att veta när han inte kan uttrycka det själv. Håll tummarna för att det "bara" är vanlig magsjuka!

Jag sitter och skriver på en ansökan till kommunen om hjälp och stöd, men jag hoppas inte på för mycket, av erfarenhet..

Är det någon där ute som har ett barn med autism är jag så tacksam om ni ville skriva till mig.Det känns som om jag har kört fast helt här.

Kram från en trött och ledsen mamma

4 kommentarer:

  1. Gomorron Vännen !Håller tummar och tår att det bara är magsjuka.Jag vet ingenting om autism .Men när det gäller myndigheter ska man vara elak annars får man ingen hjälp utan blir bara överkörd.Att dom är lustiga det vet man ju redan.Men ett gott råd ställ frågan om dom har barn själv och vad dom skulle göra.Jag vet att det är skitjobbigt.Men lev f..n det är ånda sättet att få hjälp.Lycka till styrkekramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Visst är det konstigt hur fort allt kan förändras...jag tänker också mycket tillbaka och jämför hur hon var då med hur hon är nu...

    Vi mammor måste också vara så starka och orka mer än någon annan....det är ganska tungt...samtidigt som man känner att man måste orka prata för barnet och dess rätt att få hjälp...det är ingen annan som gör det!

    Kämpa vidare....med rätt behandling och rätt stöd så kommer Leopold att blomma igen...det är jag säker på!

    Både Ofelia och Alva ligger sjuka i feber och Ofelia har precis som Leopold kräkts i går kväll...Alva blev sjuk i gårkväll...jag tror det är alla dessa besök hos sjukhuset som gör att de blivit smittade...hoppas det inte är svininfluensan...

    Ha en bra dag...jag tänker på er...

    Många kramar,
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jag är så himla ledsen för er skull och tänker på dig så mycket. Det måste vara en av de värsta sakerna som kan hända.

    Jag har inga tips tyvärr men jag skickar tusen kramar, tankar och böner. Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra till slut.
    /Veronica

    SvaraRadera
  4. Lilla syster... <3
    En vacker dikt, att ha i ditt hjärta, när utmaningarna i ditt liv känns svåra och oöverkomliga, hopplösa att ta dej igenom.
    Ni finns i mitt hjärta, hela familjen!
    "BIG-SIS"

    Jag är fin
    Av: Margareta Melin

    Jag är fin
    för du har skapat mig.
    Jag är dyrbar
    för du älskar mig.
    Skön är jag
    i dina ögon,
    en ädelsten
    i din hand

    Därför kan det kvitta
    om någon säger
    att jag är värdelös och dum.
    In i mitt hjärta
    viskar sanningen:
    att jag är värd
    mer än guld.

    Jag är din ögonsten,
    din hemliga skatt.
    Du är glad
    att jag finns till.
    Jag vill tacka dig
    så länge jag lever
    och aldrig glömma
    vem jag är.

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad