onsdag, januari 28, 2009

Pläden är klar!


Nu har jag avverkat ett av mina januari/februari projekt, nämligen att sticka en rosa pläd. Den ligger så fint på soffan. Jag stickade en vit i julas som barnen flitigt använder. Nu väntar jag bara på att lilla Rödluvan ska skicka mig beskrivningen på mormorsrutor, så ska jag säta igång med en pläd till! Det är så avslappnande framför tv:n. Istället för att stoppa i sig en massa skräp, nu är händerna upptagna med annat! :) Lägger in en bild på pläden imorgon, kameran behöver laddas.

Det kliar i fingrarna att sätta igång och slipa linneskåpet nu. Efter veckor av influensa känner jag målarsuget igen! Jag håller till ute i pergolan så slipdammet slipper jag inomhus, men det är ju så kallt där ute..brrr. Jag får se i helgen om jag får ett ryck! Visar en liten bild på det igen. Är ju så stolt över mitt fynd!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt med en färdig pläd. jag kämpar på med min men det är faktiskt fortfarande jättekul, jag vill bara virka hela tiden.
    Hoppas du har en fin dag
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Tack för titten inne hos mig!

    Det skåpet kommer att bli så fint!! Ska bli spännande att få se bild sen!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack så jätte mycket :) Faktiskt ett väldigt lätt sätt att göra en kalender eller anteckningsbok lite roligare! Fin blogg du har, jag fortsätter att kika in här:)

    SvaraRadera
  4. Hej
    suck jag skrev en lång kommentar så förvann den morr.
    TACK SNÄLLS DU för varma ord på min blogg.
    Jag blev så glad!!!
    Vad duktig du är på handarbeten, jag kan ingetinh har provat brodera korsstygn för 20år sen och det är väl allt hi hi.
    Åh va fint skåpet kommer att bli när det är klart, jag väntar m spänning.
    Jag länkar dig till min sida om det går bra, vill inte tappa bort dig igen
    ha en bra dag
    Kram sari

    SvaraRadera

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad