fredag, november 14, 2008

Tröst i svåra stunder..


En natt hade jag en dröm.
Jag drömde att jag gick
längs en strand med Gud.
Jag såg på varje bild två par
fotspår i sanden, ett par var
mina och det andra paret var Guds.

När den sista bilden syntes
såg jag tillbaka på fotspåren.
Jag upptäckte då att många
gånger under mitt liv fanns
det endast ett par fotspår.
Jag såg också att detta var
under de mest ensamma och
svåraste stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket, och
jag frågade Gud om detta.
"Gud, du sade att när jag bestämt
mig för att följa dig, då skulle
du gå med mig hela vägen.
Men jag ser att under de
svåraste tiderna i mitt liv så
finns det bara ett par fotspår...
Jag förstår inte varför du lämnade
mig när jag behövde dig som mest."

Gud svarade: "Mitt kära barn,
jag älskar dig och skulle aldrig
överge dig. Under tider av
svårigheter och prövningar, när
du bara kan se ett par fotspår,
- då bar jag dig."