lördag, september 27, 2008

Loppis

Idag var jag och killarna på loppis i Vejbystrand. När vi kom dit blev jag först besviken...jaha??...ska man betala inträde 20 spänn för detta lilla?? Men för 40 futtiga kronor fick man ta så mycket man ville, möbler inkluderat!
Jag spanade in mig på ett symaskinsbord och när klockan var 10.00 SPRANG jag fram och slet tag i det...haha kan ni se det framför er?! Tanten som hade tänkt ta det blev skitsur och muttrade något om dagens ungdom...TACK!
Andra fynd blev en gungstol, strykbräda i trä, mycket böcker till dottern och en jättefin Romeo och Julia bok till mig.Allt ska givetvis målas och kläs om. Detta kommer att ta några veckor så att nu vet jag vad jag ska pyssla med om dagarna.
Jag har fortfarande inte börjat måla panelen i köket. Det går bara inte med en 2- åring som springer runt!! Men jag har målat en gammal skänk och satt en fin madonnabild på. Så blev det också som nytt!
Ska försöka lägga ut lite bilder i morgon.

Ny loppis igen imorgon. Återkommer om mina fynd.
kramen och God natt/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna mina inlägg så blir jag glad